Thank you for flying with Fraser Airways - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Thank you for flying with Fraser Airways - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Thank you for flying with Fraser Airways

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

05 Oktober 2010 | Australië, Hervey Bay

Zondagochtend werden we om kwart voor 8 opgehaald om naar Fraser Island te gaan. In de Australische volksmond ook wel het paradijs genoemd. Voordat we in de bus zaten hadden we contact gemaakt met twee andere Nederlanders, Bert en Thomas. Met de ferry werden we naar het eiland gebracht, waar we opgewacht werden door Dave, onze gids voor deze twee dagen. Dave was cool, erg cool. (Daarom heette de organisatie waarschijnlijk ook cooldingo). Dave was echt zo iemand die al 17 jaar op het eiland woonde, gescheiden was van zijn vrouw, bezeten was van de natuur, giffen, slangen, spinnen, en van Eminem. Hij lulde de hele rit door over heel veel onzin, maar toch hele interessante dingen. Hij zorgde er mede voor dat deze twee dagen echt fantastisch werden. De eerste dag bestond voornamelijk uit een boswandeling door het tropisch regenwoud, zonder Dave. We hadden een vrij internationaal gezelschap die afgezien van twee Canadeese meisjes (maar die komen later nog wel terug in het verhaal), erg gezellig was. Owja, er liepen ook twee Duitsers mee, die er volgens Thomas erg enthousiast en iets te hard roepend eindelijk een keer niet bij waren. De rest van de dag bestond uit het mooie Lake McKenzie, en het kijken van een prachtige zonsondergang. We sliepen met Bert en Thomas in dezelfde kamer, die al snel door Dave werd omgetoverd tot de Dutch room. Die avond kregen we een buffet die voornamelijk uit kip bestond. Ondanks dat het eten niet zo’n succes was, werd de rest van de avond erg gezellig. Er waren namelijk nog twee Nederlandse meisjes (eigenlijk ‘jonge’ vrouwen), en Donna, die zo snel twee cocktails wegtikte dat ze er misschien maar haar beroep van moest maken.

Na redelijk te hebben geslapen, brak de mooiste van de twee dagen aan. We gingen namelijk onder een prachtig blauwe hemel naar de Eastern Beaches. Met de 4 wheel drive bus van Dave, die het aan het eind van de dag bijna begaf, scheurde we over het strand, totdat we bij de landingsbaan van Fraser Airways aankwamen. En je raadt het al, we gingen mee met de vlucht over het eiland in een heel klein vliegtuigje. Het was een adembenemend uitzicht en echt geweldig om mee te maken. Na deze voor ons natuurlijk te kort durende vlucht, reden we naar een scheepswrak die na 70 jaar al bijna was vergaan. Vervolgens reden we naar de champagne pools (een soort poeltjes achter de rots die gevuld zijn met zeewater dat er met geweld in wordt geslingerd zodat het net lijkt alsof je in een glas champagne staat) waar een heleboel visjes zwommen. We kregen onze lunch bij Indian Head; een rots waar kapitein Cook aan land was gekomen en mensen zag die wel verdacht veel op indianen leken (vandaar deze naam). Vanaf deze rots hebben we walvissen, dolfijnen en schildpadden in de zee gezien. Echt geweldig! Daarna reden we naar Eli Creek om lekker in het zonnetje te liggen. We konden echter niet te lang blijven omdat het hoogtij werd. Dave moest als een gek met de bus over het strand scheuren om niet te zorgen dat we een soort van varend object werden. De dag werd afgesloten met een pizza en pasta buffet, en een laatste ‘Eminem’rap van Dave. Om 8 uur werden we opgehaald met de ferry. En toen kwam het: de twee Canadeese meisjes die echt verschrikkelijk waren, vielen in slaap op de boot. Niemand had zoiets van, we zullen ze eens wakker maken als we er zijn. Dus de ferry wilde al weer terugkeren, inclusief de twee meisjes. En wij lachen, totdat we het toch maar gingen zeggen tegen de buschauffeur die van schrik bijna uit zijn stoel viel. De ferry draaide een mooi rondje en de twee meisjes kwamen nog chagrijniger de bus in, waar ze met een luid applaus werden begroet. Rond 22.00 uur kwamen we weer terug bij het hostel, en gingen we na twee fantastiche dagen lekker slapen.

Dinsdag vertrekken we naar Airlie Beach om daar te gaan snorkelen en zeilen op de Whitsunday eilanden.

• 05 Oktober 2010 - 05:17

HAP:

Wat is het mooi daar. En de temperatuur ook. We komen er aan...(maar niet heus).

• 05 Oktober 2010 - 07:34

Ankie:

GE-WEL-DIG, vooral de witte sokken van de piloot ;).
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Het klinkt echt fantastisch!
    Veel plezier nog en ik wacht in spanning op het volgende verhaal.

X Anks

• 05 Oktober 2010 - 07:38

MamaB:

Wat een schitterende vakantie hebben jullie.Leuke fotos en altijd allebei met een big smile.Volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin.Wij kijken al weer uit naar het volgende verhaal.dikke knuffel uit heeze.

• 05 Oktober 2010 - 07:39

Szandje:

SUPER toch!!

• 06 Oktober 2010 - 15:43

Anneke:

Ieks, een vliegtuigje met alleen maar 1 propellor. Wel mooie foto's van daarboven. Maar ik ben blij dat jullie het gedaan hebben en ik de foto's kan zien.
    Trouwens een mooi contrast tussen het lijf en armen van Anton ;)

• 10 Oktober 2010 - 11:22

Marloes:

Wow! Ziet er mooi uit zeg!

• 12 Oktober 2010 - 09:33

Lenneke:

Vetttt, klinkt echt goed man!! En hier worden de nachten (en dagen) alsmaar kouder en kouder...
    Ik vergeet trouwens elke x jullie verhalen te lezen dus heb me eindelijk toch maar aangemeld voor die email-notificatie ;)
    Enjoy!!

xx

• 12 Oktober 2010 - 21:03

Maria V.d. Eijnden:

Hoi Anne en Anton

Leuke verhalen en leuke foto's.En een wens die in vervulling is gegaan! Wat wil je nog meer?
    Geniet nog maar van jullie vakantie en hartelijke groeten van ons
    Maria