Anne: Koala knuffelaar van het jaar! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Anne: Koala knuffelaar van het jaar! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Anne: Koala knuffelaar van het jaar!

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

01 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

Na ons avontuur in Nimbin, zijn we de dag erna aangekomen in Brisbane, de hoofstad van Queensland. Een erg nette stad, iets minder druk dan Sydney, maar toch, gewoon een stad! Voordat we naar Australië gingen had Anne een missie: ze moest en zou haar eeuwige droom vervullen; het knuffelen van een echte koala. Op donderdag was het zover en reden we met de bus naar Lone Pine Koala Sanctuary, het allereerste en
grootste opvanghuis/verblijf voor koala’s in de wereld. Anne was de dag ervoor al zenuwachtig, want het ging de volgende dag toch echt gebeuren. Eenmaal in het verblijf, was het echt werkelijk waar, alleen maar koala’s. En Anne maar foto’s maken, en foto’s maken, totdat ze ook zelf een koala vast mocht houden! Het was een ervaring om nooit te vergeten en voor Anne een droom die in vervulling ging. Koala’s voelen heel zacht, en zijn niet zo heel zwaar. Hun klauwtjes deden niet zo heel erg pijn, het was alleen dat ze een uur tegen de wind in stonken :P (oeps, dat mocht ik niet zeggen). Maar die snoetjes...(allemaal in koor): Aaaaaaah!

Vervolgens ging Anton met de meest giftige slang ter wereld op de foto, legde hij er een knubbel in, en hing hem om zijn nek...(Ja moeder, dat kan je ook doen in Australië). Helaas weigerde de foto-camera waardoor alle foto’s van deze wilde ervaring mislukt zijn. Al met al, een heerlijk dagje voor ons beiden.
De volgende dag maakten we nog een stadwandeling en checkten alle mooie plekjes van de stad. De volgende dag zouden we vertrekken naar Hervey Bay, het opstappunt voor de 2 daagse tour op Fraser Island. Hoe dat ging? Blijf lezen!!

Sorry voor de vele verhalen, maar omdat we zoveel meemaken lijken 3 dagen wel 3 weken.

• 01 Oktober 2010 - 07:01

HAP:

He, eindelijk is het gebeurd. En die big smile op dat gezicht.

H van HAP

• 01 Oktober 2010 - 08:14

Anneke:

Wat een lieve beestjes zeg. Ziet er allemaal weer mooi uit.
    Hier is het nog steeds druk. Frans mist je heel erg... de berg mutaties die gemaakt moet worden, wordt steeds groter :)
    Veel plezier nog!

• 01 Oktober 2010 - 10:09

Sandy:

:D:D Een droom die is uitgekomen! Echt gaaf!

• 01 Oktober 2010 - 10:10

Sandy:

ps: die vele verhalen zijn helemaal niet erg! Alleen maar leuk om jullie goed te kunnen volgen:) En het is fijner om een paar keer een wat korter verhaal te lezen dan een keer een heel lang verhaal:)

Dus ik zeg, ga zo door!:)

• 01 Oktober 2010 - 11:14

Dennis:

Hallo A&A,

Echt super vet dat Anne haar droom heeft verwezelijkt. Maar hoe zit het met de droom van Anton? Hij heeft wel een stoer verhaal over een slang, maar heeft hij nog met een kangaroe gevochten!
    Blijf vooral schrijven. Het is leuk om te lezen.
    Vanuit de trein in richting de achterhoek, ten hoogte van Oss. De groeten.

• 01 Oktober 2010 - 16:57

MamaB:

Hoi kids,wat een sensatie Anne om zo een koala vast te houden.Je zou er zo een mee naar huis willen nemen.Anton laat de slangen maar daar hoor!!!Wij genieten van jullie verhalen en het is net ofdat we er een beetje bij zijn.Ik heb het idee of jullie al 6 weken weg zijn,en het zijn er nog eens geen drie.Geniet van jullie vakantie,wij zullen wel werken.kus

• 01 Oktober 2010 - 17:38

Marloes:

Die droom van Anton, fotocamera weigert.... een goed gevoel voor slechte humor:P

• 02 Oktober 2010 - 00:51

@ Allemaal:

Mooi! Dan blijven we schrijven! Ff hopen op een beetje zon, want het regent hier :(

• 05 Oktober 2010 - 18:45

Szandje:

Helemaal niet teveel verhalen! Leuk, kort en krachtig en met mooie plaatjes :)

P.S. Lees ze alleen niet steeds als ik ze ontvang, maar spaar ze ff op haha.

• 10 November 2010 - 12:51

Tante Jeanneke:

wij zijn echt niet jaloers !!!!
    alleen zoon beertje zien is al uniek en jullie mogen het ook nog aanraken lekker toch hee maar effen tussendoor anton proficiat met je baan goei werk he groetjes uit someren en geniet ervan