We don’t like cricket, oh no…. - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu We don’t like cricket, oh no…. - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

We don’t like cricket, oh no….

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

12 November 2010 | Australië, Hobart

Er bestaat een gezegde in de stad Melbourne; If you don’t like Melbourne, you just have to wait a couple of minutes. Because everybody loves Melbourne. En geloof ons, dat is meer dan waar!

Er hangt een heerlijke sfeer in de stad. Er zijn aardige inwoners, een mooie skyline, geweldige gardens en wederom veel gratis dingen, haha.

De eerste nacht in Melbourne was een spannende nacht, omdat Anton een sollicitatiegesprek via SKYPE had om 1 uur ’s nachts. Er volgende daarna nog een spannende dag maar we kregen ontzettend goed nieuws. Anton heeft een baan en gaat de komende vier jaar promoveren!!

De dag daarna zijn we de stad ingetrokken om als eerste Melbourne Park te gaan bekijken. Begint er al een belletje te rinkelen? Nee, hmm.. Rod Laver stadion? Nee, nog steeds niet? Het stadion/park waar het Open Australische tennistoernooi wordt gehouden, oftewel The Australian Open. We hebben een kijkje mogen nemen in de mannenkleedkamer, het kluisje van Roger mogen aanraken en gebruik mogen maken van dezelfde wc als Rafael en Novak. Wisten jullie trouwens dat 4 Nederlanders in 2010 een onderdeel op The Australian Open hebben gewonnen? Nee, wij ook niet! Dit jaar toch maar beter opletten op onze Nederlanders, want blijkbaar zijn we erg goed in rolstoeltennis!
Verder zijn ze in Melbourne echt gek op sport, want er is ook een national sport museum. Ook daar hebben we ons uitgeleefd. Het was af en toe een beetje vreemd om naar sporten te kijken waarvan je de spelregels niet eens weet, denk aan football aussie rules, cricket, handball (Heeft helemaal niets weg van het spel dat bij LIDO gespeeld wordt), etc. Ook denken we twee hele bekende oudere aussie-sporthelden ontmoet te hebbben, maar we hebben geen idee wie het waren. Beetje jammer! Maar het is een must see; het sport museum als je van sport en van musea houdt.

Verder hebben we ons kort maar krachtig vermaakt in de Royal Botanic Gardens, want het is lente hier en dat betekent hooikoorst-tijd. We niezen ons suf! Ook hebben we de prachtige skyline van Melbourne kunnen bezichtigen vanuit de Eureka toren! Vanaf de 88ste verdieping heb je een beautiful uitzicht over de stad.

We vonden Melbourne zo leuk, dat we besloten hebben om er na onze reis naar Tasmanië er nog een week te blijven! En vooral uitgebreid de verjaardag van Anne daar te vieren.

Op dit moment zijn we veilig en wel aangekomen op het prachtige Tasmanië! Maar daar vertellen we in ons volgende verhaal meer over!

• 12 November 2010 - 07:37

Ankie:

Super gaaf man!!! Prachtige foto's. Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt dat je nog "terug" gaat. Heel veel plezier in Tasmanië en de rest van de trip nog. Geniet ervan!

X Ankie

• 12 November 2010 - 12:19

Annemieke:

Hopelijk hebben jullie in Tasmanië minder last van jullie genies en geproest. We zien jullie ook weer op skype, dat was erg leuk....

• 12 November 2010 - 13:01

Maria V. D. Eijnden:

Hoi samen
    Anton gefeliciteerd met je baan.Nog een fijne tijd daar.Groeten

• 12 November 2010 - 20:21

H Van Hap:

Proficiat met onze doctor in sp.
    En ik hoor van iedereen dat Tasmanie zo mooi moet zijn. Jullie hebben al zoveel moois gezien en komt er weer wat bij.
    Veel plezier.

• 13 November 2010 - 10:35

Lenneke:

Haaj,
    Anton, supergoed man, gefeliciteerd met je baan!!
    Verder, tja, het ziet er allemaal nog steeds goed uit, en jullie ook ;)
    Veel plezier nog!!
    xx

• 13 November 2010 - 10:46

Szandje:

Super :)
    Misschien toch Melbourne dan volgend jaar maar aan mijn route toevoegen?

• 13 November 2010 - 13:00

Marloes:

Solliciteren om 1 uur 's nachts... weer eens wat nieuws;) Helemaal gaaf dat het allemaal gelukt is!

Ziet er heel sportief uit allemaal!

Veel plezier in Tasmanië! Geniet ervan.

• 13 November 2010 - 16:47

Miranda:

Ha jongens!

Anton, proficiat met je baan!
    Echt super mooie foto's hebben jullie zeg, en leuke verhalen. Ik las hier in de krant dat sommige mannen in Australië hun snor de hele maand november laten staan om geld op te halen voor kanker. En sommige vrouwen tekenen de hele maand een snor met stift (!?). Haha merken jullie daar iets van?
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Groetjes Miranda

• 13 November 2010 - 23:26

Anne:

@ Miranda; jij bent geniaal! Ik heb nl een uur lang een meisje aan staan staren waarom zij in godsnaam een snor had. Ik snapte er niks van; was het nu wel een meisje of niet! Maar dit verklaart veel.. Verder merken we er nog niet zo heel veel van hoor..

@ de rest; thanks voor jullie leuke berichtjes! We lezen ze graag! Dus blijven reageren :D, ook degenen waarvan wij nog niet weten dat ze onze site volgen! Blijkbaar zijn dat er veel meer dan wij denken!!

• 14 November 2010 - 20:33

Sandy:

Klinkt weer erg goed jullie verhaal, duidelijk zeer enthousiast over Melbourne!:D
    Anton, van harte gefeliciteerd!

• 16 November 2010 - 14:06

Ruud:

Heey Anne en Anton!
    ben wat later ingesprongen met het lezen van jullie verhalen, maar wat super gaaf ej!! Thumbs up voor jullie schrijfstijl ;) !! grtjes

• 18 November 2010 - 19:19

Berry:

Hey ietwat late reactie maar... Beter laat dan nooit. Anton enorm Gefeliciteerd. Mooie uitdaging. Veel plezier in tasmanie waar jullie nu inmiddels alweer een aantal dgn zijn. Grtj berry