The Great (where is the) Ocean Road?! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu The Great (where is the) Ocean Road?! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

The Great (where is the) Ocean Road?!

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

05 November 2010 | Australië, Melbourne

Soms heb je het gevoel dat je iets unieks meemaakt. Zo hadden wij dat gevoel toen we het hostel van Coober Pedy binnen stapten. We sliepen namelijk in een grot, ja je hoort het goed, een grot. Het was net ‘zo mooi’ nagemaakt als restaurant De molen in Heeze, maarja daar gaat het niet om. Wij hebben in een grot geslapen. Naast dit hostel is er in Coober weinig tot niks te doen. Ze noemen zichzelf wel de Opal-hoofdstad van de wereld. (Opals zijn mooie stenen!) Maar na 2 winkels heb je ook wel weer genoeg mooie stenen gezien. Al dachten wij dat Hans er makkelijk een jaartje zou kunnen vermaken met zijn mineralenverzameling ;)

Onze volgende stop was Adelaide, wederom een gewone stad, waarvan veel Australischer zeggen dat er helemaal niks te doen is. Toch hebben we ons zeer goed vermaakt, want in Adelaide is alles gratis!! Gratis internet in de Bieb, gratis museums, gratis fietsenhuren, gratis rijst en pannenkoeken in het hostel, tja dat willen alle backpackers natuurlijk wel.

De eerste dag hebben wij als echte Nederlanders een flink stuk gefietst (wel er even bij vermelden dat het geen Nederlands landschap was, want MEN zo omhoog en omlaag fietsen dat kunnen wij niet). De andere dagen deed ons ook aan Nederland denken want het was 18 graden en het regende. Wie had dat toch kunnen bedenken dat het in Australië ook een Nederlands klimaat zou hebben, daarvoor zijn we niet down under gegaan! Maar gelukkig konden we ons ’s avonds goed vermaken met de tafeltennistafel en de spelletjes die we samen met Imke en Jacqueline (de één een Brabo, de ander een wannabe-Brabo) deden. Ook vierde men in Adelaide Halloween en daar zijn wij natuurlijk wel voor te porren. Al gauw hadden wij een zeer goedkoop en eng kostuum van de schoonmaakwagen in het hostel gepikt en konden we op pad naar de kroeg.

Op dinsdagochtend werden we al vroeg opgehaald met de tourbus om de Great Ocean Road te berijden. Wederom zaten er weer veel Duitse meiden in de bus, maar dit keer ook enkele Nederlanders en Belgen. Het was een echte slaapbus, want elke keer bij de eerste bocht lag iedereen al te pitten. ’s Avonds daarentegen was het wel erg gezellig in het hostel met spelletjes spelen en slechte films kijken.

De eerste dag zijn we naar de McKenzie watervallen geweest. De gids vroeg nog of iemand last had van astma of ademhalingsproblemen. Anne wilde al bijna haar hand opsteken, maar we zijn zo geoefend dat we bijna als eerste weer boven waren zonder al te veel moeite. Ook de tweede dag werd een helse tocht (wel de moeite waard hoor :D). We waren aangekomen in de Grampians, een canyon. Helaas heeft het tijdens de tocht een paar keer flink geregend waardoor alle stenen nat werden, maar het uitzicht werd er niet minder op. Die middag, toen gelukkig de zon doorkwam, kwamen we aan op de Great Ocean Road en gingen we op zoek naar The London Brigde. But he has fallen down, fallen down! The Great Ocean road loopt trouwens niet altijd langs de ocean, waardoor de Canadees geniaal opmerkte; Where is the Ocean road?! Na het avondeten zijn we naar De 12 apostelen geweest. Een feit over deze 12 rotsen in het water: ze zijn van kalk en worden weggespoeld door de oceaan. Er staan er nu nog maar 7. Waarschijnlijk over een paar jaar staat er niks meer! Dus Anton noemde ze de hele tijd of de 7 dwergjes of de 7 geitjes.

De dag daarna hebben we de rest van the Great Ocean Road afgelegd, nog wat wilde koala’s gespot en terwijl een kookaburra een aanstaarwedstrijd met ons deed een heerlijke burger gegeten! Al met al een leuke en rustige tour!

Nu zitten we in Melbourne en zullen hier enkele dagen blijven. 11 november vliegen we naar Tasmanië om daar een heel andere wereld te gaan bekijken (dat zeggen al Tassies, dus dat geloven wij dan maar!).

Veel leesplezier!

x Anton en Anne

• 05 November 2010 - 05:54

H Van HAP:

He ik kan in Opal city zeker wel een jaar doorbrengen.
    Wat het weer betreft bij de eerste foto's dacht ik het valt wel mee, gezien de kleren, later zijn ze inderdaad wat dikker.
    Veel plezier bij de Tassie's en doe Abel de groeten.

• 05 November 2010 - 06:11

Annemieke:

Mooie foto's.Jullie zien er goed uit. Vooral de laatste last mummie.
    Kusjes Annemieke

• 05 November 2010 - 09:50

Sandy:

Hey,

Leuk dat jullie weer een verhaal hebben gepost, was weer even geleden.. Weer erg mooie/leuke dingen gedaan en gezien zo te lezen:) En weer super mooie foto's! Nog heel veel plezier daar met alles wat er nog op de planning staat!

xx Sandy

ps: goede halloween-outfit!:D

• 05 November 2010 - 18:02

MamaB:

Eindelijk weer een verhaal.Wat een gave fotos,je kunt zien dat jullie heel veel beweging hebben.Jullie zijn er allebei niet dikker op geworden.Misschien is dat goed voor mijn lijn om ook eens te gaan backpacken. Anton denkt ons mam wel,die vindt de Achelse Kluis al ver.Heel veel plezier nog,geniet nog maar even het is zo 14 december.En dan begint het echte leven weer.kusje

• 07 November 2010 - 21:12

Teuntje:

Hee hoe is het nu??
    Leuk verslag1
    Ikheb het gelezen maar ik moet gaan doei!
    Xx
    Aan:
    Anne
    Anton
    En de beesten zoals:
    Slangen en al die andere griezels! ;)
    Xxxxx!

• 09 November 2010 - 18:48

Ellen:

Hoi Anne en Anton

Ik kan wel lezen dat het er erg gezellig is dat jullie ervan genieten. doe dat vooral nog even, want voor je het weet sta je in het koude, vieze nederland.

Maak er nog wat leuks van samen met alle gezellig mensen die jullie onderweg ontmoeten.

Kus

• 11 November 2010 - 03:04

Wannabe Brabo:

Geweldig e de Great Ocean Road!!!
    Zit er geen kansje meer in dat jullie ook nog naar Kangaroo Island gaan?? Maar veel plezier in Tasmanie, geniet ervan!!!

Groetjes Jacq ;)

• 12 November 2010 - 08:05

Anneke:

Ziet er allemaal weer goed uit. alleen snap ik niet waarom toch altijd die flinterdunne matrasjes in hostels :S

• 16 November 2010 - 00:14

Ingrid Roymans:

Hoi Anne en Anton,

Leuk dat je me gevonden hebt op waarbenjij.nu. Ik zie dat jullie een aantal dezelfde activiteiten hebben ondernomen als ons, alleen dan net iets eerder! Ik kan trouwens niet lezen wat je op mijn waarbenjij hebt geschreven, ik heb alleen een mailtje gekregen met je waarbenjij adres erin. Maar ach, no worries zoals ze hier zeggen. Veel plezier nog en wanneer vliegen jullie, zoals ik begrijp ook rond de 8ste Dec?

Groetjes Ingrid