Last stop; Oprah house - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Last stop; Oprah house - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Last stop; Oprah house

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

12 December 2010 | Australië, Sydney

Na onze avonturen in Melbourne en Canberra, kwamen we vorige week donderdag weer in Sydney aan. We waren erg benieuwd of Sydney veranderd was in die 3 maanden, maar gelukkig niet, waardoor we onze weg nog goed konden vinden.
De eerste nacht sliepen we IN het centraal station. Nee, niet op een bank of in de aankomsthal, maar in een wagon die omgebouwd was tot een 8-persoons slaapkamer. De volgende dag stapten we ons bed uit en vertrokken met de trein (die op het spoor tegenover onze slaapkamer vertrok) naar Cronulla, een badplaatsje 50 minuten ten zuiden van de stad. Volgens Anton, die altijd het weerbericht checkt, werd het echte ontzettende kl*te weer, maar Anne stelde hem gerust; het zou heel mooi weer worden (altijd op je gevoel af gaan aldus Anne). En ze had (zoals bijna altijd) gelijk, het werden in totaal 5 dagen met veel zon waardoor we toch een bruin kleurtje kregen. Van vrijdagnacht tot zondagmorgen werd er in het hostel als een dolle gezopen met alle narigheid ten gevolg. De hele nacht werd er op de deur geklopt, er werden bierflesjes kapotgegooid tegen de muur en op de grond en er waren er een aantal bij die op zaterdagmiddag al niet meer konden lopen van de drank. Het weekend was dus niet zo goed voor onze nachtrust, en we besloten daarom om zondag maar een cruise te doen naar alle baaien rondom Cronulla. Het werd een zeer drukbezochte cruise; er waren maar liefst 5 mensen. Toch was de boottocht erg mooi door het ‘bungalowpark’ van Australië. Men schijnt hier huizen te kunnen kopen vanaf 15 miljoen dollar. Nadat de eigenaar van het hostel alle raddraaiers van het weekend er op maandag uit had gekickt, vertrokken wij met de bus naar Kurnell. Om het wandelen af te leren, besloten we om nog voor een laatste keer een tocht te maken door de bossen. We kwamen uiteindelijk uit bij een prachtig stukje kustlijn, en de plaats waar kapitein Cook voor het eerst voet aan wal heeft gezet in Australië. We hebben daar rustig kunnen genieten van het uitzicht en van de zon. Voor de rest hebben we de dagen in Cronulla besteed aan het liggen aan het strand, het wassen van onze kleren en het ontsmetten van onze kamer; bedbugs are little bastards.

Op woensdag vertrokken we weer naar de stad, om daar nog 5 dagen lekker te genieten van de drukte en vooral het mooie havengebied.

Op aanraden van vele mensen, besloten we om donderdag naar de Taronga Zoo te gaan. En het was het geld meer dan waard. De dierentuin is namelijk zo gebouwd dat je bijna vanuit elk punt de skyline van Sydney kan zien. Ook de aankleding van de dierentuin was mooi en de dieren waren bijzonder. Zo hebben we een rode panda, witte luipaarden, natuurlijk koala’s, zeehonden, een gorilla van pakweg 1000 kilo en nog veel meer gezien! We hebben ons daar zeker een dag kunnen vermaken.

Het laatste weekend van onze ongelooflijke reis zouden we in het mooiste hostel van Australië slapen; de YHA met uitkijk op de Harbour Bridge en het Opera House. Sydney was in rep en roer, want Oprah Winfrey zou in haar laatste jaar als talkshowhost(ze schijnt er mee op te houden) Australië aandoen, en wel net in het weekend dat wij in Sydney zijn. Grote podia werden opgebouwd, vliegtuigen maakten met hun uitlaatgassen een grote O in de lucht en er was op zaterdag avond zelf vuurwerk.

Op vrijdag hebben zowat de hele dag aan het water gezeten om lekker van het uitzicht te genieten op het Opera house. Toen we die avond wilden gaan slapen, bleek er in onze kamer een hilarisch echtpaar te slapen. Ontzettend aardige en lieve mensen die ons zeker anderhalf uur aan de praat hielden over van alles en nog wat.

Op zaterdag zijn we in het zonnetje gaan zitten in de Botanische tuinen en hebben we het government house bezocht. En zoals gezegd, ’s avonds konden we genieten van een hele mooie vuurwerk show. Omdat we van onze Amerikaanse/Nederlandse slaapkamer genoten vrijkaartjes hadden gekregen voor zowat alle musea in Sydney, besloten we om ons verblijf in Australië cultuur af te sluiten. Naast al deze dingen, moesten we natuurlijk ook onze tas inpakken en inchecken voor onze vlucht, want morgen vliegen we weer terug naar het hele koude ‘Holland’.

Wij willen jullie ontzettend bedanken voor het lezen van onze verhalen, het bekijken van onze foto’s en voor alle berichtjes. Het was een fantastische en ongelooflijke reis die we nooit meer zullen vergeten!

• 12 December 2010 - 05:55

H Van HAP:

Heerlijk lijkt het me daar, geniet er nog van. Jammer van de bugs, maar dan maak je dat ook maar een keer mee. Maar de rest is toch prachtig.
    Wat een leuke foto van jullie op de die palen voor het Opera house.
    Goede reis terug en See you soon.

• 12 December 2010 - 08:31

MamaB:

Leuke fotos weer.Goeie en veilige reis terug,zien jullie dinsdag weer in Heeze.kusje

• 12 December 2010 - 10:05

Annemieke:

Nog even en dan komen jullie weer thuis. Zullen we een warme jas meenemen of trekken jullie gewoon alles aan wat jullie hebben? Een hele goede reis en tot gauw.
    Kusjes.

• 12 December 2010 - 13:09

Rob En Ankie:

Weer een prachtig verhaal!
    Geniet nog van vandaag en een hele goede reis terug gewenst!!!

Tot snel!

Rob en Ankie

• 12 December 2010 - 16:52

Lenneke:

Ohhh dat was hem dan!!! Gelukkig nog een hoop leuke dingen gedaan die laatste paar dagen :) (behalve dan die bedbugs :P)
    Heeeeeele goeie reis, en tot snel!

xxxxx

• 13 December 2010 - 08:51

Miranda:

Alweer bijna terug in het koude Nederland.. Ik heb genoten van jullie leuke foto's en mooie verhalen! Tot snel! Groetjes Miranda

• 13 December 2010 - 10:48

Paul:

Goeie vlucht en tot snel!

• 13 December 2010 - 18:41

Berry:

Hoi als jullie dit nog lezen, goede terugreis.

Leuke en mooie verhalen!