Sjabalalaala: een week in Melbourne & Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Sjabalalaala: een week in Melbourne & Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Sjabalalaala: een week in Melbourne & Canberra

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

02 December 2010 | Australië, Canberra

Na een heerlijke lange week op Tasmanië, hebben we lekker gechilled in Melbourne.

Op maandag zijn we naar St. Kilda geweest. Een leuke, hippe wijk aan het strand. We hebben lekker op het terras en op het strand gezeten, maar rond het middaguur werd het wel iets te heet voor ons. We denken dat het toch wel ongeveer 35 graden is geweest. We hebben daarna de leuke, vol met schaduw straten van St. Kilda bekeken.

De dag daarna zijn we naar Philip Island geweest, het eilandje dat bekent staat om zijn pinguin parade. Deze dag begonnen we met het voeren van kangaroos, het kijken naar koala’s en het filmen van tasmanian devils. Daarna zijn we naar een rots geweest waar mogelijk zeehonden zouden zitten. Waarschijnlijk waren ze net die dag even op vakantie want we zagen er geen één. Wel hebben we al een paar pinguins kunnen spotten die verscholen zaten in hun holletje. Maar het allermooiste van de dag, en daarnaast ook het meest schokkende was de pinguin parade. Iedere avond als het donker wordt, komen duizenden pinguins het vasteland op om naar hun holletjes te gaan (op die paar na die waarschijnlijk te lui zijn en we die middag al hadden betrapt). Dit is zo’n grote happening dat er een heel stadion is gebouwd. 2000 Aziaten en onze tourgroep zaten te wachten totdat de eerste pinguin zijn kopje uit de zee stak, en met zijn 1999 andere maten het strand op waggelden. Het hele verschijnsel was heel grappig om te zien, maar helaas hebben we geen foto’s mogen maken (behalve die ene die Anne stiekem genomen heeft), want dat zou de pinguins verblinden. Omdat we pas om 24:00 uur terug waren, was Anne in de bus al jarig (hiephiep hoera!).

Op Anne’s verjaardag hebben we ’s ochtends lekker taart gegeten, zoals het hoort op Anne’s verjaardagen. In de middag zijn we naar Harry Potter geweest, wat zeker een aanrader was. Het was zeker spannend, zoals het altijd is op Anne’s verjaardagen. ’s Avonds hebben we lekker gegeten in een restaurant uitkijkend over de Southbank van Melbourne. En het was heerlijk zonnig, zoals altijd op Anne’s verjaardagen. Voordat we nog een wijntje gingen drinken met het Nederlandse stelletje wat we hebben leren kennen in het hostel, zijn we nog naar de avondmarkt geweest om nog leuke cadeautjes te kopen, zoals altijd op Anne’s verjaardagen.

Op vrijdag zijn we naar het Melbourne aquarium geweest om toch nog wat pinguin foto’s te hebben. Melbourne aquarium is een soort Sealife, met heel veel vissen, haaien, zeesterren, zeeëgels, zeekomkommers, zeezuchini’s, zaagvissen, kwallen, pinguins, schildpadden, kikkers, octopussy’s, en nemo’s (hebben we hem toch gevonden).

Op zaterdag had Anton een hele lange voorbereiding nodig om ’s avonds uiteindelijk met de taxi naar het voetbalstadion te gaan om daar (samen met Mark) Melbourne Heart te gaan bekijken. Om eerlijk te zijn was het niveau voetbal echt beschamend, en zelf Gerald Sibon kon niet scoren. Na een paar sapjes werd het toch een hele leuke avond. Na de wedstrijd gingen Mark en Anton naar een Irish pub toe om daar Anne en Michelle op te zoeken die al een paar sapjes op hadden. Het werd een ouwerwetse leuke stapavond, waar Anton de volgende dag weer ouwerwets een kater van had.

De laatste 2 weken van onze reis in Australia begon in Canberra. De stad die eigenlijk alleen maar gesticht is om staatsrechtelijke redenen. Onze tweede dag in Canberra was, net als de eerste dag, regenachtig. We besloten naar het Parliament house te gaan om daar een rondleiding te krijgen. Het was een erg interessante tour die nog leuker werd door de groep mensen met ‘mogelijkheden’. En gelukkig hebben we de Australische premier Julia Gillard niet gespot, want dat moet me toch een **** zijn. In de middag gingen we naar het Hoger gerechtshof, waar we ook veel plezier hadden.

Voor de rest bestond Canberra alleen uit sjabalallalalbjajalalal en heel veel snurkers. Vandaag gaan we weer terug naar waar onze reis begon, in Sydney!

• 02 December 2010 - 08:34

MamaB:

Leuke fotos en weer blij dat er een reisverslag is.Geniet nog maar even van het zonnige weer,hier ligt sneeuw en was het gisteren voor het gevoel -15 graden onder nul!!Ik ga volgende week je winterkleren van de zolder halen want die zul je wel nodig hebben.Nog veel plezier en tot 14 december.

• 02 December 2010 - 17:28

Annemieke:

Hallo Anne en Anton,

Jullie hebben vast zo'n pinguin in je rugzak meegesmokkeld. Ha, ha...
    Tot ziens en horens via skype

Kusjes Annemieke

• 03 December 2010 - 08:14

Dennis:

Sjonge jonge, 35 graden! Hier is het verdomme -10!!! Gelukkig was het maar een klein stukje fietsen. Als ik jullie was zou ik pas in maart terug komen, wanneer het weer een beetje te trekken is. Ik denk dat hier wel 2 elfstedentochten worden gehouden dit jaar!
    Aanne, natuurlijk gefeliciteerd, en hopelijk was het een leuke verjaardag. Geniet nog even de laatste weken, en ik zie jullie wel weer de 14e.
    Goood Gaaaon.

• 03 December 2010 - 12:09

H Van Hap:

Wat is dat nou, tasmanian devels in australie en niet in tassie.
    En ik sluit me aan bij Dennis voor de temp. hoef je nog niet terug te komen. Nog veel plezier in Sydney en we spreken jullie zondag wel. Tot dan.

• 03 December 2010 - 21:04

Sandy:

Geniet nog van de laatste weekjes!! :D

• 06 December 2010 - 15:07

Szandje:

Wat een ervaringen toch weer :) Geniet er nog maar ff lekker van!!!

• 10 December 2010 - 13:30

Anneke:

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's en alvast (nog maar 4 dagen) welkom terug in hartje winter!

• 10 December 2010 - 15:25

Szandje:

De laatste paar dagen... Ook aan al het mooie en goede komt een eind. Maar het is een reis om nooit te vergeten, dat weet ik zeker!

Geniet er nog maar ff extra van!
    Tot snel.

P.S. goeie planning, we zien elkaar sowieso in de 013 te Tilburg ;)

• 10 Januari 2011 - 18:42

Joris En Marloes:

Ha,
    Geniet van de laatste dagen en van het lekkere warme weer!
    Nog 2 weekjes en dan kunnen we weer naar de Sphinx

J & M

• 10 Januari 2011 - 18:43

Paul (broertje):

Leuk om weer eens wat te lezen.

Jullie tourgids voor bij de penguins was toch niet Morgan Freeman, want die schijnt dat leuk te vinden.

Maar geniet nog van de rest van jullie vakantie en dan mag je terugkomen in ongeveer 0 graden weer.

(Er ligt hier trouwens gvd sneeuw.)