Wist je dat.... Feiten over Australië - Reisverslag uit Leende, Nederland van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Wist je dat.... Feiten over Australië - Reisverslag uit Leende, Nederland van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Wist je dat.... Feiten over Australië

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

12 Januari 2011 | Nederland, Leende

Na onze reis naar Australië weten we dat:

- Het goedkoper is om een hamburger bij de Mac te kopen dan 1 paprika (capsicum)

- Anne 25 boeken heeft gelezen, Anton aan 25 boeken is begonnen en er maar 1 heeft uitgelezen.

- Anne het meest een broodje kroket en rundvleessoep heeft gemist, en Anton kroket op een boterham.

- We beiden het beste hebben geslapen op deag 1 van de Great Ocean Road tour in het hostel in de Grampians.

- In 2010 5 miljoen visa aan Duitsers zijn gegeven en ze er in oktober een stop op hebben gezet.

- Chinezen, Koreanen, Japanners en Hongkongers echt wel op elkaar lijken.

- Maar dat Koreanen wel het meest uitgebreid koken (Lees: een lopend buffet maken elke avond, waarna Anton 5 dollar wilde bieden om aan te sluiten).

- Aussies echt bij alles 'no worries' zeggen.

- Aussies beginnen met sporten, rond half 10 gaan werken en na het werk weer gaan sporten.

- Dat ze alles afkorten met 'ies'; brekkies, aussies, tassies, veggies, barbies?

- Er geen drinkbaar bier in Australië te verkrijgen is.

- Timtams 'de best' zijn.

- Als het voetgangerslicht op groen springt, het lijkt of je Starwars aan het kijken bent.

- Aussies 'Waltzing Mathilda' echt tot in tranen toe meezingen.

- Ons favoriete Aussie lied 'G'day and how you're doing?' was.

- Anton een paar oneliners had: See you later, crocodile, Sjabalalalaaaa.

- Pinda's ongeveer 11 dollar per kilo zijn.

- Ons meest waardevolle bezit onze oordoppen waren.

- We in een grot, treinwagon, bus, vliegtuig en toch ook in een bed hebben geslapen.

- We in de busrit van Townsville naar Mount Isa 5 films hebben gezien.

- in Canberra bij een oma van 80 jaar hebben geslapen (die overigens Iris Guy heette).

- Iverson 's morgens een hekel aan zijn moeder (wij ook trouwens) had, omdat ze de gordijnen open deed.

- Anton wicked wango kaarten uitdeelde aan 'minder' normale mensen.

- 'As finishing touch, god created the Dutch', op ons raam stond bij de Rock tour.

- Harry Mülish niet dood was, want wij hebben hem gezien in Melbourne met een hele rare vieze plek op zijn hoofd.

- We veel look-a-likes hebben gezien;
* Ruud van Nistelrooij
* André Agassi en zijn steffi
* Harry Mülish
* Bruce Willis
* John Goodman alias Fred Flintstone
* Ben Stiller
* Roel van Velzen
* Joris van Rijsingen
* en heel veel Bruce Lees.

- we de TIJD VAN ONS LEVEN hebben gehad.