The Blue Mountains: Hiking voor beginners. - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu The Blue Mountains: Hiking voor beginners. - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains: Hiking voor beginners.

Door: Anton & Anne

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

22 September 2010 | Australië, Katoomba

Omdat we al vroeg uitgecheckt moesten zijn uit ons hotel, liepen we al vroeg naar het Centraal Station van Sydney om daar de trein te nemen naar Katoomba, een stadje in de Blue Mountains. Na een ritje van ruim 2 uur kwamen we met onze zware rugtassen aan op Katoomba Centraal. Het hostel waar we wilden gaan slapen hadden we al snel gevonden: YHA Blue Mountains. We besloten om lekker gezellig op een zes-persoons slaapzaal te gaan liggen, gezellig met 4 Amerikanen. Nadat we onze mini-rugzakken hadden gepakt, liepen we naar de bekendste plaats van de hele Blue Mountains, de Three Sisters. De legende wordt verteld door Anne: “Het is een aboriginal verhaal. Zij denken dat het drie gezusters zijn (die dus even voor de duidelijkheid niet in Tilburg te vinden zijn), die versteend zijn door hun vader omdat hij dacht dat ze aan het flirten waren met mannen”. We denken dat de foto’s van deze plaats al genoeg zeggen. Nadat we dit gezien hadden begonnen we aan onze afgrijselijk lange wandeltocht. Anne zegt: “Hey, we kunnen hier helemaal naar beneden”. Anton had al z’n twijfels, want wat we naar beneden zouden gaan, zouden we ook weer omhoog moeten. De volgende 2.5 uur liepen (eigenlijk hikede, maar hoe schrijf je dat) we omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, omhoog, nog verder omhoog, totdat we bijna aan het zuurstof moesten. Toch zagen we prachtige natuur, vreemde vogels, watervallen en heel veel bomen. Ondanks dat we moesten afzien was het zeker de moeite waard, en zeker voor herhaling vatbaar ;). Die avond wilden we nog terug naar de Three Sisters om ze in het donker te bekijken. Het was heel erg nevelig en donker waardoor het wel een heel sprookjesachtig plaatje werd (helaas miste de camera de benodigde pixels). Op de terugweg naar ons hostel, kwamen we nog langs het paleis van Anton. Wat ontzettend toevallige, he?
Na goed te hebben geslapen, gingen we de volgende ochtend een andere wandelroute doen. En ja hoor, alweer moesten we omlaag, omlaag, omhoog, omhoog, omlaag, omhoog. Maar het was echt de moeite waard. We zagen kakatoes ronvliegen, mooie watervallen en een hele steile trein waar we zonder te betalen door konden lopen (je moet toch iets illegaals doen op je vakantie). Omdat we eigenlijk best moe waren van het vele lopen van deze twee dagen, besloten we om ’s middags lekker een een parkje in de zon te gaan zitten.
Morgen gaan we weer terug naar Sydney en vertrekken we ’s avonds naar het noorden, richting de Gold Coast. Dan zullen jullie weer opnieuw een verhaal van ons kunnen verwachten. Blijf lezen, dus!

• 22 September 2010 - 05:12

HAP:

He Anne toch iets van je ouders geerft, wandelen in de bergen.
    Dat hadden we 10 jaar geleden niet gedacht.
    Nog veel plezier, en ik ben een beetje jaloers.
    HAP

• 22 September 2010 - 07:43

Paul:

Ben ook jaloers...

• 22 September 2010 - 07:56

Kim:

Waaahhhh, ik wil teruuuggg!!!! :P
    Veel plezier @ the Gold Coast --> Byron Bay (Nimbin is aanrader!), Surfer's Paradise is ook leukleuk :D
    Xx

• 22 September 2010 - 08:34

TLWB:

Anne en Anton

Ook wij zijn stik jaloers op jullie!!

Tot het volgende verslag.

• 22 September 2010 - 16:32

MamaB:

Hoi leuke fotos.Ik dacht dat jullie gezegd hadden,we gaan niet teveel lopen.Maar het is zeker de moeite waard denk ik.We kijken weer uit naar het volgende reisverslag.groetjes van ons..

• 22 September 2010 - 17:59

Berry:

Daar hebben ze in ieder geval nog de drie gezusters ,in Tilburg niet meer. Kijk uit naar t volgende verhaal. Grtjs

• 22 September 2010 - 18:14

Dennis:

Leuk verhaal, en vette foto's. Volgens mij vermaken jullie je de volgende maanden nog wel. Als jullie je toch gaan vervelen kun je altijd bellen!!!

Goed Gaon

• 22 September 2010 - 18:18

Dennis:

Ook nog wel leuk om even te vertellen. Ik heb een baan bij Cox!!
    Vanaf november gaan we beginnen!

Goed gaon

• 23 September 2010 - 02:08

Anton En Anne:

@ Dennis!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En natuurlijk heeeel veel succes! Laat maar weten hoe je eerste werkdagen gaan!

Groetjes

• 23 September 2010 - 02:10

@ De Rest:

Waah, we hebben anton-en-anne verslagenleesfans :)

• 23 September 2010 - 05:11

Szandje:

Wow, doen jullie maar goed aan sightseeing, dan weet ik immers waar ik vlg jr zeker wel/niet heen moet!

Heel veel plezier!!!

• 23 September 2010 - 09:17

Sandy:

Hey Anneton!

Ik dacht al m'n e-mailadres ingevuld te hebben, zodat ik automatisch bericht kreeg als jullie iets hadden geplaatst.... niet dus. En ik maar zenuwachtig afwachten wanneer eindelijk eens jullie eerste verhaal kwam:P

Inmiddels bijgelezen en zo te lezen hebben jullie het heel erg naar jullie zin! In een korte tijd al veel moois gezien:) Leuk dat jullie ook steeds wat foto's plaatsen, om er een wat beter beeld van te krijgen:)

Ik zeg, ga zo door met regelmatig verhaaltjes plaatsen, dan kunnen wij jullie goed volgen!

Alvast veel plezier in de Gold Coast!

xx Sandy

• 25 September 2010 - 18:08

Lenneke (&Ben):

Heyyy!
    Leukk om jullie verhalen te lezen :) (trouwens wel véél verhalen! ;))
    Klinkt allemaal goed daar, alhoewel ik neit van lopen houd dus dat zou niets voor mij zijn :P
    Veel plezier nog, en ik lees vast snel weer jullie volgende update :)

xxx

• 27 September 2010 - 16:39

Brigitte:

Hey Anne en Anton,

So wat een verhalen; wat hebben jullie in korte tijd al veel meegemaakt! Fijn dat jullie er zo van genieten :-) en met die conditie komt het wel goed ;-)
    Nog heel veel plezier!!