Going down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Going down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Going down under!

Door: Anton & Anne

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

19 September 2010 | Australië, Sydney

De laatste avond in Kuala Lumpur zijn we met z'n tweetjes naar de single tower Kuala Lumpur geweest. De lift bracht ons naar 267 meter hoogte, van waar we konden genieten van een prachtig uitzicht over de hele stad. Maar het coolste van de avond was dat we hebben mogen racen in de ferrari van Michael Schumacher op het circuit van Maleisië. Anne werd knap 3e, Anton werd nog knapper 6e. Omdat er maar 6 coureurs meededen was dit natuurlijk een enorme klap voor het zelfvertrouwen.
De volgende morgen moesten we om 12 uur uitgecheckt zijn uit het hotel. We werden alleen pas om 7 uur opgehaald, wat betekende dat we de hele middag ons moesten vermaken in een stad die op vrijdag niet alleen nog drukker is dan normaal, maar die ook steeds benauwder (en vochtiger) leek te worden.

Die avond vlogen we om 22:10 uur naar Sydney; eindelijk kwam de lange wens van (vooral) Anne in vervulling. Na een vliegreis van 8 uur kwamen de morgen erna aan op het vliegveld van Sydney. Anton werd meteen als proefkonijn gebruikt voor een aantal politiehonden (die bij de douane werkten :P). Hij moest en zou een appel in zijn tas doen, die de hond er bij de controle uit zou moeten halen. En ja hoor, hij was goed getraind, met heel veel nieuwsgierige mensen tot gevolg.
Wat doe je het eerste als je in Sydney bent....?? Inderdaad, je jas aantrekken, want het was erg frisjes! Toen later die dag de zon goed doorkwam, konden we lekker genieten van de prachtige haven van Sydney, met het operagebouw, the Harbour Bridge en de fantastiche skyline. We gingen ook lekker eventjes liggen in de Royal Botanic Gardens, om wat bij te slapen en bruin te worden.
We sloten de eerste dag af met een bezoek aan de voormalige hoerenbuurt Kings Cross. Omdat de tijd hier toch wel stil is blijven staan, stonden er nog genoeg vrouwen van lichte zeden langs de weg. Het was een erg interessante buurt met veel volk, complete wacko’s, zwervers en heel veel backpackers.

Na heel erg lang geslapen te hebben, brachten we de volgende dag een bezoek aan Bondi Beach. Omdat het vrij koud en bewolkt was, konden we niet echt op het strand liggen. Wel konden we van het prachtige uitzicht genieten. Ook hebben we kennis gemaakt met de Australische bus; en geloof ons, buschauffeur zijn is een zwaar beroep (goeienherder wat zijn die mensen chagrijnig). Schetsen we even een situatie: Komt een Italiaan bij de bushalte: How many stops are there to Bondi Beach? Buschauffeur: What!! Do I have to count them all? Sit down, and I tell you when we get there.
We sloten de tweede dag af met het tweede bezoek aan the Opera House, maar dan by night. Tenslotte willen we jullie erg bedanken voor het lezen van onze verhalen en voor de leuke reacties/berichten.

• 19 September 2010 - 07:39

Joris:

NICE!!!!
    Ziet er goed uit op de foto's.

• 19 September 2010 - 08:22

MamaB:

Hoi leuke fotos,nou is het grote avontuur echt begonnen.Geniet van alle dingen die jullie gaan beleven.Blijf reisverslagen schrijven,zodat wij mee kunnen genieten.Onze Toby mist nu al de blote tenen van Anne,loopt steeds onrustig rond.dikke kus voor jullie van ons allemaal.

• 19 September 2010 - 08:43

HAP:

He he, eindelijk in het land van de dromen.
    En nu de rest van het land verkennen. Veel plezier.
    HAP

• 19 September 2010 - 13:16

Paul:

Echt mooie foto's zeg!! Veel plezier in Sydney!

• 19 September 2010 - 15:38

Berry:

wederom leuk om jullie verhaal te lezen.

Blijf schrijven.

Grtjs Berry

• 20 September 2010 - 06:10

Jolanda:

Hej Anne en Anton!

Wat goed om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben! Heel veel plezier daar en geniet ervan!

Groetjes Jolanda (P&A)

• 20 September 2010 - 06:45

Henny Sanders:

Hoi Anne en Anton,
    Het is moeilijk voor te stellen dat jullie nu echt daar rond lopen, nadat wij hier de aanloop ernaar toe van Anne meegekregen hebben.
    Het ziet er Waaauw!! uit op de foto's.
    Het lijkt me geweldig wat jullie allemaam zien en zullen zien. Geniet ervan en heel veel plezier. Groetjes, Henny

• 20 September 2010 - 08:33

Dennis:

Ziet er goed uit! Geniet nog van de komende maanden. Ik kijk al uit naar het volgende creative verhaal.

Goed Gaon

• 20 September 2010 - 10:19

Marloes:

Ha!

Jullie hebben al veel gedaan! Goed bezig! Geniet er samen van!
    Marloes

• 20 September 2010 - 10:39

Rick En Marieke:

Super leuk om jullie verhalen te lezen...
    Ziet er allemaal heel gaaf uit!
    Geniet ervan met z'n 2tjes...
    Grjes Rick en Marieke

• 21 September 2010 - 16:50

Ankie:

Heej Anton en Anne

Gaaf man, super leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Het is gewoon om jaloers op te worden! Geniet ervan en ik wacht in spanning op het volgende verhaal.

Groetjes Ankie