First stop: Kuala Lumpur (Maleisië) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu First stop: Kuala Lumpur (Maleisië) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

First stop: Kuala Lumpur (Maleisië)

Door: Anne & Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

16 September 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na alle etentjes, verrassingen, smsjes en kaartjes zijn wij, Anton en Anne, vertrokken op een hele verre reis. We vlogen met Malaysia Airlines. Van de 10 cm extra ruimte hebben we niet zoveel gemerkt, maar werkelijkwaar de service was super! We zijn volgestopt met rijst en kip, broodjes en heel erg veel drinken! Verder hebben we een heerlijk rustige vlucht gehad. De man naast ons was tijdens zijn verhaal over zijn huis in Bali in slaap gevallen (we waren uitgenodigd om te komen, helaas heeft hij nooit zijn adres verteld). Hij werd 10 uur later pas wakker.
Verder hebben we gebowld in het vliegtuig, zijn we millionar geworden en kennen we de nieuwste film van Sex and the City uit ons hoofd (Anne in ieder geval).

Nu zitten we in Kuala Lumpur, the Capital of Malaysia. We zijn gebracht door Ravi de taxidriver, die meteen vrienden wilde maken. Later bleek dat hij ons gewoon een paar telefoonnummers wilde verkopen van zijn ‘echte’ vrienden die ons de hele stad wel wilden laten zien voor niet zo heel veel geld. Ja ja..
Of het nu ligt aan de gelukspoppetjes van Marlies en Dennis of aan het klavertje 4 van Nicky maar het geluk bracht ons naar Maleisie. Gisterenavond en vandaag is het Malaysiaday. Overal in de stad hangen borden met; Happy 53rd birthday Malaysia. Blijkbaar zijn ze 53 jaar geleden onafhankelijk geworden van Engeland. Gister hebben we trouwens bijna de minister-president gezien. Iedereen stond op een plein te wachten met allemaal vlaggetjes. Het enthousiasme van de mensen spatten eraf. Maar toch was er een jongen die liever met ons op de foto wilde dan met zijn president. We verwachten dat hij vanwege de feestdag vanuit zijn dorp naar de stad is gekomen en nog nooit een blanke heeft gezien.
Verder werden we om 24.00 uur wakker van een flink lawaai. Ja, het blijven Aziaten.. oftewel VUURWERK (Je weet wel, van die rooie troep op de straat tijdens oud op nieuw).

Vandaag hebben we een City tour gedaan: de echte toerist uithangen. We hebben met een bus enkele plekken bezocht in de stad, zoals; The Twin Towers (en wij maar denken dat die ooit in Amerika stonden), nationaal museum, nationaal monument, huis van de koning, een textiel fabriek en een chocolade huis. Op het einde zijn we uit de bus gestapt en hebben wij onze eigen weg vervolgd naar Chinatown. Een leuke markt waar we om de 2 meter werden aangesproken met de vraag of we DVDs wilde kopen. Toch maar niet gedaan ;) Tenzij jullie nog een verlanglijstje hebben?

Wisten jullie trouwens dat;
- Ze in Maleisie om de 5 jaar van koning wisselen. Ze noemen zich dan ook een democratische monarchie. Hmm.. Nederland is dat toch ook? Misschien moeten wij dat ook maar eens doen. Lang leven Koning Anton I en Koningin Anne.
- De naam van Kuala Lumpur, modderige riviermonding betekent.
- Ze in Maleisie het weer niet kunnen voorspellen. Ze zetten daarom bij het weerbericht overal een vraagteken neer. Haha, de tourguide gaf het zelf toe!

Vanuit de Wifi bij de Mac,

Anton en Anne

Ps. Morgen vliegen we naar Australië! :D

• 16 September 2010 - 11:12

Paul:

Wat een geluk... op Maleisiëdag in Maleisië zijn! Op de foto's ziet ik trouwens geen regenjas. Geluk gehad met het vochtige weer?

Op naar de volgende bestemming: Down Under.

Groeten uit Holland

• 16 September 2010 - 11:15

Anton En Anne :

Het is lekker zonnig hier, maar dat kan morgen weer anders zijn..
    Het is wel ontzettend warm (+/- 38 graden)..

Groeten uit Maleisië

• 16 September 2010 - 12:22

Miranda:

ongelofelijk dat jullie daar nu zijn terwijl ik op school een saai verslag aan het maken ben!! Leuk dat jullie zo veel foto's posten. Ik verheug me alweer op het volgende verhaal!
    Groetjes Miranda

• 16 September 2010 - 15:38

Hans Annemieke Paul:

Dat ziet er goed uit daar. Maar wel elke dag naar de Mac....gelukkig alleen om te internetten.
    Goeie reis naar Sidney. Kusjes xxx HAP

• 16 September 2010 - 17:12

Mama B:

Hoi,hoezo zit Anne in Maleisie frietjes te eten? Hier is het fris en regenachtig,maar frietjes hebben we wel.Ik wacht op jullie verslag straks in Australie.Verder gaat hier alles goed,ook Hanneke gaat zich weer een beetje goed voelen.In het voorjaar van 2011 koopt ze een puppyhondje.Een Toller retriever,zoiets als een Golden Retriever maar dan anders en kleiner.We staan op de wachtlijst daarvoor. Groetjes een dikke kus uit Heeze.

• 16 September 2010 - 18:11

Berry:

Hey het begin van een onvergetelijke reis is gemaakt. Leuk om te lezen. Veel plezier en ik kijk uit naar t volgende verslag. Grtjs berry

• 17 September 2010 - 09:20

Dennis En Marlies:

Ha A&A,
    Wat leuk om te horen en te zien dat jullie je zo goed vermaken aan de andere kant van de wereld. Hopelijk hebben jullie in het volgende vliegtuig meer beenruimte. Goeie reis en veel plezier daar down under.

Goed gaon en Houdoe

• 17 September 2010 - 16:10

Anneke:

Ha travelers,

Vanuit Colombia nog een te gekke reis gewenst. Ik zal jullie verhalen op de voet volgen en Anne, tot januari / februari!