Dag 9 en 10; Isla Omepete - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10; Isla Omepete - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10; Isla Omepete

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

08 December 2016 | Nicaragua, Moyogalpa

Vanuit San Juan Del Sur pakte we de shuttlebus naar San Jorge, het plaatsje aan Lake Nicaragua waar de ferry naar Isla Ometepe vertrok. We werden opgevangen door Hector (een louche touroperator) terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat onze reisagent aanwezig zou zijn. Samen met een Amerikaans koppel Mark en Chris wachtten we aan de kade. Het was een uur varen naar het eiland en tijdens de overtocht hadden we een prachtig uitzicht over de twee vulkanen waaruit Isla Ometepe bestond (Conception en Maderas). Ook een verdwaalde schildpad mocht uiteraard niet ontbreken. We wilden tijdens de twee nachten dat we aanwezig waren het grootste gedeelte van het eiland zien en probeerden daarom een tour vast te leggen. Dat ging niet zonder slag of stoot; probeer maar eens met je gebrekkig Spaans aan te geven wat je allemaal wilt zien. Gelukkig was daar Emilio Hernandez, een lokale, 21jarige beginnende touroperator die samen met z'n neefje ons wel wilde rondrijden de volgende dag. O ja, hij zou wel een Engelstalige gids regelen. Niet wetend of hij überhaupt de volgende dag er zou zijn, durfde we zijn aanbod niet af te slaan. We maakten aan het eind van de middag een rondje door het park Charco Verde en maakten daar een aantal mooie plaatjes. Na het diner bekeken we met een koud biertje de prachtige zonsondergang aan het meer. De volgende ochtend stond Emilio, Jordanes en een jongedame ons op te wachten. De dame bleek Emilio's 26 jarige vrouw en inderdaad Engels te spreken. De eerste stop was een hike naar de watervallen van San Ramon; op papier erg makkelijk maar wij gingen bijna dood van de barre tocht. Anton viel op de heenweg, Anne op de terugweg. Echter, de waterval was erg mooi en het gezelschap van de drie locals maakten veel goed. Na de watervallen reden we naar Playa San Domingo om daar te lunchen en bij te komen van de intensieve ochtend. In de middag legden we aan bij Ojo de Aqua, een zwembad gevuld met water uit de vulkaan die omgeven was door regenwoud met in de boomtoppen een aantal brulapen. We konden er lekker ontspannen en van de omgeving genieten. Na een uurtje te hebben rondgedobberd verlieten we het 'zwembad' brachten we een bezoek aan het plaatsje Altegracia en werden we weer bij het hotel afgezet. Het was een prachtige dag op het schitterende Isla Ometepe. De volgende ochtend moesten we om 11.00 bij het vliegveld zijn want daar stond een vliegtuigje klaar om naar San Carlos te vliegen. Het avontuur in het vliegtuig en met de kapotte boot op de San Juan rivier volgt snel..

• 10 December 2016 - 15:02

Johanna:

Hoi anton en anne,

Leuk om jullie verslagen te kunnen lezen. Dankzij het slechte weer gisteren.
    Fijne vakantie verder in Costa Rica.

Liefsxxx

• 10 December 2016 - 20:06

Marlies:

Ha A&A,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan!!

xx Dennis, Marlies en Ties

• 11 December 2016 - 11:30

Marloes:

Jullie zijn aan het genieten! Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen. Blijf genieten!!!

Marloes

• 13 December 2016 - 19:26

Paul En Nikki:

Hi globetrotter,

Hartstikke leuk! We zijn weer benieuwd naar de volgende verhaaltjes en foto's.

Veel reisplezier!