Tamarindo & Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Tamarindo & Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Tamarindo & Dominical

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

26 December 2016 | Costa Rica, Dominical

De kou en nattigheid ontvluchten was één van de belangrijkste redenen om naar Tamarindo te gaan. Tamarindo is gelegen aan de Pacifische oceaan en over het algemeen erg zonnig en warm. We kwamen met onze transfershuttle veilig aan bij het hotel. Anton deelde de receptioniste mede dat we op huwelijksreis waren en of we niet toevallig een kamer met uitzicht op de oceaan kregen. Dit was uiteraard geen enkel probleem, waardoor we werkelijk een prachtig uitzicht hadden. De eerste avond in Tamarindo vertrokken we met een busje om zeeschildpadden die in het pikkedonker op het strand kwamen om eieren te leggen te bekijken. Met z’n 40'en voor 1 zeeschildpad staan was erg gênant, maar de sterrenhemel en de lange tocht over een donker strand was een prachtig avontuur.
Dag 2 en 3 stonden vooral in het teken van aan het strand liggen en relaxen in de fijne zon. Tamarindo, het paradijs voor surfers, echt iets voor ons dus. Ohja, we zijn ook nog beroofd van 8 euro; we denken dat de strandstoelverhuurder het geld nodig had voor een kerstboom!
Op 1e Kerstdag zaten we niet zoals gebruikelijk met de familie Honings te gourmetten maar bevonden we ons in een busje naar Dominical (zo’n 6 uur verderop). De chauffeur reed als een gek naar de bestemming omdat hij waarschijnlijk snel aan zijn kerstdiner moest zitten. Gelukkig had hij nog wel tijd om te stoppen bij een rivier waar zo’n 15 krokodillen zaten. Dat was erg bijzonder.
In hotel Villa Rio del Mar aangekomen bleek dat de twee tours die we wilden doen eigenlijk niet mogelijk waren: Park Manuel Antonio was dicht op maandag en er waren geen walvissen gespot afgezien van een aantal plaatselijke zwaarlijvige locals die een duik name in de rivier. Na overlegd te hebben besloten we om toch maar de oceaan op te gaan om dolfijnen te kijken. Anton had voor deze gelegenheid wederom zijn dolfijnenkaart ingezet waardoor het een dolfijne dag werd. Hoogtepunt van de trip was het moment dat een Fransman zijn iPhone 7 in het water liet vallen. Hij had het zo druk met dat apparaat dat hij zijn (mooie) vrouw en kinderen vergat: Karma is a bitch..
Na de tour aten we nog wat in een klein restaurantje waar we een echtpaar uit Amsterdam ontmoeten: een Amerikaanse man en vrouw die voor Greenpeace werkten. Zij brachten ons in hun huurauto weer terug naar het hotel wat we uiteraard ontzettend lief vonden. We aten die avond ons tweede kerstdag diner in het dorpje en gingen lekker op tijd slapen. Anne spotte nog een uit de kluiten gewassen cavia en was helemaal in haar nopjes dat ze wist dat het een agouti was..
De volgende locatie van onze reis wordt Corcovado, het gebied met het meest dichtbevolkte dierenrijk..