Dag 4 t/8: Lovely Granada & Surfy San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Dag 4 t/8: Lovely Granada & Surfy San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 4 t/8: Lovely Granada & Surfy San Juan del Sur

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

06 December 2016 | Nicaragua, San Juan del Sur

Granada, een stad om verliefd op te worden. Een stad met mooie kleuren, prachtige gebouwen met rijke geschiedenis in een groene omgeving. Quote Anne; "als ik nog jong was geweest, dan wist ik t wel en zou ik naar Granada gaan om Spaans te leren en niet meer terug te komen".
Aangekomen in Granada bleken we al snel in een van de beste hotels van de stad te vertoeven; Hotel El Amirante! Ook waren we een meester in t vinden van onze vrienden van Tierra Tours, die ons s avonds naar Masaya Vulkaan brengen. Een hyperactieve vulkaan waarbij je de lava zowel kon zien als voelen als ruiken. Quote Anton; "Ik vond er geen Vulk aan". 10 minuten mochten we namelijk op t platform plaatsnemen, anders zouden we volgens de gids stikken in de rook.
Dag daarna werden we door Carlos van onze vrienden van Tierra Tours opgehaald om de Mombacho vulkaan te beklimmen. Na een hobbelige rit op de Mombacho gearriveerd te zijn, nam Carlos ons mee de jungle in. Hij begon in een slakkengang die jungle door te sluipen en we moesten van hem muisstil zijn. We dachten dat hij ons voor de gek hield, dat er eigenlijk niets te zien was en tijd moest rekken, maar al snel kon Carlos ons wijzen op 5 brulaapjes in de boom. Verderop zag hij vanuit t niets een luiaard in de boom hangen en zo kwamen wij onze dag wel door met nog meer beestjes en prachtige uitzichten. Uiteindelijk kwam nog de verrassing op t einde; Ziplinen vanaf Mombacho waarbij wij ons in verschillende standjes hebben gewaagd (De superman, de crazy monkey en George in de Jungle). Deze prachtige dag hebben we in Granada afgesloten in de Belltower om de sunset te zien..
De laatste dag in Granada hebben we relax doorgebracht op t strand van Laguna Apoyo, wat volgens een ander Nederlands meisje; intents genieten was (hoor hierbij t meest irrante geluid ooit). Wij vonden t vooral een kunst om alle Nederlanders te ontwijken en een prachtgesprek aan te knopen met onze lifeguard Joel, waarvan wij nog steeds denken dat hij niet kan zwemmen... De laatste avond in Granada doorgebracht door met paard en wagen door de stad te gaan, een pizzatje te eten bij Pita Pita en 2 uur te wachten op de processie van Birgen Mary (waarbij Anne Anton wijs maakte dat dat echt heeeeel speciaal zou zijn, met zingen, dansen, etc. Niets van dit alles was waar).
Na Granada stond t kustplaatsje San Juan del Sur op de lijst om bezocht te worden. Na een korte tijd kwamen we daar in de stromende regen aan. Die dag hebben we niet meer zoveel gedaan. Na een avond onrustig te hebben geslapen door de hitte vonden we dat we wel weer een stranddag verdiend hadden. Heerlijk hebben we op een strandbedje in t zonnetje gelegen, mooi kleurtje opgedaan. S avonds onder t genot van een heerlijke Toña of 3 en een spelletje de mooiste zonsondergaan ooit mogen aanschouwen. San Juan del Sur hebben we gelaten zoals t was, een surfplaatsje met niet zoveel highlights, morgen staat Ilsa Omepete op t programma!