Dag 2 & 3: Driver of the day: around Léon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu Dag 2 & 3: Driver of the day: around Léon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Anton en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 2 & 3: Driver of the day: around Léon

Blijf op de hoogte en volg Anton en Anne

01 December 2016 | Nicaragua, León

Fris en fruitig stonden we op in ons Hotel in Managua. De route die we vandaag moesten afleggen leiden ons naar het plaatsje Léon, een stadje in het Noorden van Nicaragua lag. Leon was omringd door vulkanen en de omgeving bevatte daarnaast een erg mooi natuurgebied. De reis naar Léon toe deden we met het openbaar vervoer, een minivan waar veel mensen werden gestopt, inclusief een chauffeur die de laatste maanden iets te veel naar onze Max Verstappen had gekeken en als een bezetene de inhaalacties van onze landgenoot in Brazilië nabootste. We hadden de vlucht overleefd, maar 2 uur in een busje zitten met een bestuurder die als een gek reed was risicovoller. Gelukkig kwamen we zonder kleerscheuren in Léon aan waarna we met een fietstaxi naar ons hotel werden gebracht. Geloof ons, we waren attractie nummer 1! In Léon planden we twee activiteiten: vulcanoboarden en een bezoek aan Reserva Natural Isla Juan Vevado. Het kwam er op neer dat we op 1 middag een erg steile en actieve vulkaan (Cerro Negro) beklommen, een prachtig uitzicht hadden (zie foto's) en er met een soort surfplank weer vanaf gleden. Dat ging met zo'n snelheid dat een week daarna het vulkanisch gesteente nog steeds in de oren van Anne te vinden was. Het was een prachtige en spannende ervaring. De dag erna stond een iets rustigere activiteit op het programma; met een gids (Franklin), een stuurman (Miguelito) en een vogelspotter (Tjangai) bezochten we per boot het natuurreservaat Isla Juan Vevado. Het park was prachtig: tientallen vogelsoorten, die door Tjangai steeds werden aangewezen op een vogelspotfolder, vlogen aan ons voorbij. We zagen leguanen, kaaimannen en schildpadjes. Anne was na haar koala-knuffel avontuur in Australië bedreven in het vasthouden van dieren en dat werd wederom zichtbaar. De mooie, rustige trip werd afgesloten met een biertje aan de kust, waarna we weer naar ons hotel werden gebracht. Nog even genieten van het vuurwerk voor Birgen Mary en daarna vlug naar bed om de volgende dag naar Granada te vertrekken...